Hjelp til parkering

Her finner du ofte stilte spørsmål om parkering.

Må jeg lage en bruker for å kunne bestille parkering?
Nei, du kan kjøpe uten å lage en bruker på avinor.no/Min profil. Velg «Fortsett uten å logge inn» og følg stegene videre i bestillingen. Vi anbefaler å lage en profil slik at du enkelt finner igjen bestillingene dine.

Kan jeg legge inn kredittkort på «Min profil»?
Ja, du kan legge til kredittkort.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får bookingbekreftelse på e-post?
Først må du sjekke om eposten har havnet i spamfilteret. Du kan prøve å sende bookingbekreftelsen på nytt fra «min profil» ved å klikke på administrer bestillingen. Eller du kan ringe parkeringsoperatøren på flyplassen du skal parkere på for å få tilsendt ny bookingbekreftelse.

Hvordan endrer eller avbestiller jeg parkering?
Du kan administrere din bestilling på to måter. Slik gjør du:

  1. Logg inn på Min profil og finn riktig booking under "kjøp" og utfør ønsket endring.
  2. Gå inn på "administrer bestilling" på flyplasssiden du har bestilt parkering på og endre eller avbestill uten å logge inn. Her trenger du bookingnummer og epostadresse.

NB! Når du har gjennomført endringen vil første reservasjon bli refundert og ny reservasjon belastet ditt kredittkort. Merk at du kan gjøre endringer inntil 24 timer før parkeringen starter.

Har du bestilt en parkering uten å opprette profil må du legge inn; mailadresse og bookingnummer. Du kan deretter endre/avbestille din booking.

Kan jeg avbestille/endre min reservasjon?
Ja, du kan avbestille/endre inntil 24 timer før parkeringen starter. 

Kan jeg endre eller bytte registreringsnummer på reservasjonen?

Ja, du kan endre dette under «kjøp» når du har logget inn på «Min profil». Merk at du kan endre inntil 5 timer før parkeringen starter. 

Kan jeg legge inn to registreringsnummer?
Nei, men det vil bli mulig senere. 

Kan jeg få bookingbekreftelsen på SMS?
Nei, det kan du dessverre ikke.

Hva skjer hvis jeg ikke får scannet koden?
Da må du ta kontakt med operatøren på flyplassen. Operatøren kan nås ved å trykke på telefonknappen på innkjøringsenheten. Du vil da få veiledning om hvordan du skal forholde deg. 

Kan parkeringsoperatøren også nås på natten?
Ja, vi har døgnbemanning og svarer på telefon/calling 24/7.

Hva skjer hvis jeg ikke får scannet koden og betaler ordinær billett isteden?
Da må du ta kontakt med operatøren på flyplassen. Send inn kopi av ordinær billett sammen med bookingnummer. Normalt vil den billigste bli refundert.