Hittegods

Har du mistet eller glemt noe på reisen?

Det er fort gjort å legge igjen noe på flytoget, flyplassen eller flyet. Om det har skjedd deg og du ikke lykkes med å finne gjenstanden, kan det hende en vennlig sjel har tatt vare på den for deg så lenge. 

Glemt noe på flyplassen?

Hittegodskontoret på Oslo lufthavn ligger i avgangshallen ved innsjekkingsområde 1. Hittegods kan også sendes hjem til deg. 

Du kan registrere eller søke etter gjenstand i MissingX

Hittegods benytter MissingX for å registrere alle gjenstander som er savnet og funnet og prisene er som følger:

Grunnbeløp

kr              200

Liggetid 0-7 dager

kr                 -   

Liggetid 8-14 dager 

+ kr              100

Liggetid over 15 dager

 kr              200 

Dersom hittegodset ikke hentes på flyplassen i kontorets åpningstid vil kostnad for forsendelse + håndtering komme i tillegg.

For at vi lettere skal kunne hjelpe deg er det fint om du registrerer det du har mistet i MissingX. Vi vil kontakte deg så snart vi kan dersom din gjenstand blir funnet og levert til oss. Du må påregne 24 timer før en gjenstand blir levert inn til oss og registrert i systemet. 

Glemt noe på Flytoget?

Ta kontakt med hittegodsavddelingen til Flytoget.

Har du mistet eller tatt feil av innsjekket bagasje?

Dersom du har mistet innsjekket bagasje, tatt feil bagasje på båndet eller lignende,  ta kontakt med flyselskapet eller handlingsagenten til flyselskapet du reiser med - sjekk flyselskapets nettside for mer informasjon. 

Les mer om innsjekking og bagasje her

SAS Ground Handling håndterer bagasjen for følgende flyselskaper:

SAS, Air France, Air Serbia, FreeBird Airlines, Ethiopian Airlines, Icelandair, Jet Time, KLM, Lufthansa, Novair, Pegasus Airlines, Qatar Airways, SunExpress, Swiss, Tailwind, TAP Air Portugal, Eurowings, TUI Airways, TUIfly Nordic, Turkish Airlines.

Telefon: 64 81 27 00
E-post: osl.bag@sas.no

Menzies aviation håndterer bagasjen for følgende flyselskaper:

Air Baltic, Blue Air, British airways, Brussels airlines, Emirates, easyJet, Enter Air, Finnair, Loganair, LOT Polish Airlines, Iberia, Ryanair, Sunair, Vueling, Wizz air.

Telefon: 64 82 08 30
E-post: oslo.baggage@menziesaviation.com


Widerøe Ground Handling håndterer bagasjen for følgende selskaper:

Flyselskaper: Widerøe, Braathens, Transavia, Aegean Airlines, Luxair, Norse Atlantic Airways, DAT/DOT,  Sunclass Airlines.

RED Handling håndterer ankomstskranken på vegne av Widerøe.
Telefon: 75535010

RED Handling håndterer bagasjen for følgende selskaper:

Flyselskaper: Norwegian.

Telefon: 21 00 71 69
 
 
Hittegods
Telefon 64 81 34 77
Åpningstider skranke
06:00 - 22:00
Åpningstider telefon
08:00 - 17:00