Hjelp til min profil

Her finner du svar på de mest stilte spørsmålene om min profil

Jeg får melding om at telefonnummeret allerede er i bruk. 

Det kan skyldes at du har logget deg inn med ditt mobilnummer tidligere.

Slik gjør du:

  1. Logg deg inn med mobilnummeret ditt.
  2. Velg så "slett min profil" nederst på profilsiden.

Da vil ikke mobilnummeret lenger være i bruk som en annen separat konto. 

  1. Logg deg så inn på nytt med din e-postadresse og passord.
  2. Velg "min profil" og legg til mobilnummer.

Jeg får beskjed om at e-postadressen allerede er i bruk.


Det kan skyldes at du har logget deg inn med din e-post og passord tidligere.

Slik gjør du:

  1. Logg inn med e-postadressen din.
  2. Velg «slett min profil» nederst på profilsiden.

Da vil ikke e-posten lenger være i bruk som en annen separat konto.

  1. Logg så inn med mobilnummer og tast koden du motttar på SMS.
  2. Velg "min profil" og legg til e-postadressen din.

Jeg får meldingen «ugyldig nøkkel» når jeg prøver å legge inn et passord som tilfredsstiller deres krav til passord.

Du kan løse dette ved å tilbakestille passordet ditt. Slik gjør du det:

  1. Klikk her for å tilbakestille passordet ditt
  2. Åpne eposten du mottar og opprett nytt passord.

Systemet godtar ikke passordet jeg legger inn

Passord må være minst 7 tegn, inneholde en stor bokstav, en liten bokstav og minst ett tall eller ett spesialtegn.

Jeg mottar ikke verifiseringsepost fra dere?

Det kan ofte skyldes at eposten havner i spamfilteret. Vær vennlig å sjekk dette:

  1. Sjekk om eposten har havnet i «spam/søppel» filteret i mailboksen din.
  2. Hvis du ikke finner e-posten det kan hende de blir stoppet av din mailserver.
  3. Om ingenting hjelper kan du kontakte din e-post-leverandør til å tillate mail fra noreply-minprofil@avinor.no.

Jeg kommer ikke inn på min profil. Hva skyldes dette?

Dersom du har prøvd alt over og fremdeles ikke klarer å logge inn trenger vi mer informasjon fra deg. Klikk her for å ta kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg.

Hvorfor har jeg har mottatt tekstmeldinger fra Avinor med meldingen «XXX er engangskode fra Avinor, bruk koden for å logge inn på Min profil» eller på engelsk "Your verification code is XXXX"?

Når du prøver å logge på «min profil» sender vi ut «engangskoder» som brukes til å logge på «min profil» på avinor.no med bruk av mobilnummer.  

Koden må brukes innenfor en 10 minutters periode. Det kan hende at du må prøve å logge på igjen for å få tilsendt en ny kode.

Dersom du ikke har forsøkt å logge inn kan det være at noen har tastet feil mobilnummer under innlogging. De vil ikke komme inn uten å bruke koden du har fått på SMS.

Hvorfor må jeg svare JA på begge samtykkene når jeg registrerer meg som bruker for å kunne bestille parkering?

Du kan bestille parkering på avinor.no uten å opprette en profil eller logge inn. 

Slik gjør du:

  1. Velg flyplass.
  2. Velg så «Bestill parkering» og ønsket parkeringsprodukt.
  3. Trykk så «Fortsett uten å logge inn». Da legger du bare inn nødvendig kontakt-informasjon slik at vi kan sende deg innkjøringsbevis og kvittering.
  4. Følg så stegene videre i bestillingen. 

Dette er fordelene med å registrere en profil:

  • Enklere oversikt over din reise.
  • Du kan motta relevante reisetips.
  • Motta status på din flyreise (forsinkelser etc).
  • Motta relevante tips om fasiliteter på flyplassen du reiser fra.
  • Se kvitteringer over tidligere kjøp av parkering.
  • Administrere din parkering.

For å motta tips må du derfor samtykke til dette først.

Til å opprette en profil i Min profil hos Avinor må man svare JA på det første samtykke om personinformasjon.

E-postadressen din vil bli slettet etter 24 timer hvis du ikke godtar at Avinor kan samle din personinformasjon.

Jeg vil bruke tjenesten «følg reisen». Hvorfor må jeg gi samtykke på begge spørsmålene?

For å følge en reise på avinor.no krever dette samtykke. For å kunne gi deg relevante reisetips og holde deg oppdatert om status på din reise, trenger vi samtykke til at vi kan gi informasjon om deg og din reise.

Du kan følge reisen din på Avinor appen uten å opprette en profil. Hvis du ønsker en profil i Avinor må du svare Ja på samtykket om personvern.

Jeg prøver å logge meg inn men SMS-koden er ikke gyldig?

Koden du mottar på SMS er gyldig i 10 minutter.

Dette løser du ved å få tilsendt ny kode ved å logge inn på nytt med mobilnummeret ditt. 

Hvordan lager jeg nytt passord?

Slik gjør du:

  1. Klikk på lenken glemt glemt passord, eller
  2. Du kan lage nytt passord under «Profil».

Hvordan sletter jeg brukeren?

Slik gjør du:

  1. Logg inn på «min profil».
  2. Velg «Profil».
  3. Velg så «slett min profil».

Din profil med tilhørende data vil nå bli slettet fra Avinor sine systemer.

Jeg har glemt passord. Hva gjør jeg nå?

Slik gjør du:

  1. Klikk her for å tilbakestille passordet ditt
  2. Følge veiledningen videre.