Trenger du å snakke med flyselskapet ditt?
Kontakt dem direkte. Her er kontaktinformasjon til flyselskap og handlingselskap på de fire største flyplassene:
Har du mistet/glemt noe
Hvis du har mistet noe inne på flyplassen (inkludert sikkerhetskontrollen) så vil dette bli levert til hittegods. Du finner kontaktinformasjon her.
Har du mistet noe på flyet så blir det i mange tilfeller levert til hittegods. Er det ikke levert til hittegods må du ta kontakt med flyselskapet du reiser med, alternativt handlingselskapet som håndterer bagasje for flyselskapet. Du finner informasjon om dette på nettsiden til flyselskapet.
Går flyet mitt?
Har du spørsmål om forsinkelser, kansellering eller annet relatert til flyvningen/billetten så må du ta direkte kontakt med flyselskapet.
Dårlig vær: Når det gjelder dårlige værforhold, så lenge flyplassen er åpen, så kalkulerer alle med at flyet skal gå som normalt. Skjer det noe på grunn av dårlig vær så er dette en avgjørelse som vil tas mellom pilotene/operations og flyveledere på det aktuelle tidspunktet. Av og til stenges flyplassen hvis det må brøytes eller ved andre tekniske årsaker og da må flyselskapet kontaktes for eventuell endring av billett.
Streik: Som passasjerer må du forholde deg til den informasjonen du får direkte fra flyselskapet. Avinor kan ikke svare på hvordan en ev streik vil påvirke din flight.
Avinor har ikke tilgang til flyselskapets bookingsystemer og kan dermed ikke gjøre endringer i bestillingen din. Vi kan heller ikke bekrefte kanselleringer eller forsinkelser på vegne av flyselskapet.
Parkering
Hvordan kan jeg endre/kansellere min parkering? For spørsmål vedrørende endringer må parkeringsoperatør kontaktes. Avinor er et mellomledd for å kunne forhåndsbestille parkering, men har ikke tilgang til å gjøre endringer i din bestilling.
Jeg ønsker refusjon av min parkering. Ta kontakt med parkeringsoperatøren. Avinor er et mellomledd for å forhåndsbooke parkering, men betalingen går til parkeringsoperatør.
Jeg har ikke mottatt min parkeringsbekreftelse?
- Sjekk om eposten har havnet i spamfilteret
- Kontakt Avinors tekniske support tlf: 40 00 39 70
- E-post: hjelp@avinor.no
- Du finner mer informasjon og ofte stilte spørsmål vedrørende parkering her;
Hjelp til parkering - Praktisk informasjon - Avinor
Hvor er bagasjen min?
Dersom bagasjen din ikke ankom med flyet, er forsinket eller du har tatt feil bagasje på båndet, må du ta kontakt med flyselskapet du reiser med, eller handlingselskapet direkte.
Avinor har ingen tilgang til flyselskapets billettsystem for å spore bagasjen din, dette er ikke en prosess som avinor er direkte involvert i.
Bagasjeregler
Hva kan du ta med i håndbagasjen og hva kan du ta med i innsjekket bagasje? Her får du all informasjon du trenger om litium-batterier, våpen, medisiner og annet. Les mer
Når kan jeg sjekke inn/når må jeg sjekke inn?
Kontakt flyselskapet du skal reise med.
Er flyplassen du reiser ut fra nattestengt så er det ikke mulig å sjekke inn dagen før. I mange tilfeller kan du sjekke in tidligere på dagen hvis du har en reise senere samme dag, men dette har de enkelte flyselskap regler på. Kontakt flyselskapet for flere detaljer vedrørende innsjekk.
Assistansetjeneste
Avinor tilbyr assistanse til reisende med funksjonsnedsettelse som reiser med fly fra eller til våre flyplasser. Gå inn på din flyplass for å finne informasjon. Les mer
Reise med barn, og barn som reiser alene
Ta noen enkle forholdsregler så går reisen så mye bedre. Les mer
Reise med dyr
Regler rundt transport av kjæledyr kan variere fra land til land og fra flyselskap til flyselskap. Se de mest stilte spørsmålene og svar her. Husk alltid å sjekke flyselskapenes regler. Les mer
Nødpass, pass og visum
Skal du fly til utlandet, bør du ha med pass. På denne siden finner du informasjon om pass- og visumregler. Les mer
Domestic transfer på Oslo lufthavn
Dersom du kommer fra utlandet og skal fly videre i Norge, er det ulike regler for transfer basert på hvilket flyselskap du reiser med og hvilken destinasjon du kommer fra. Les mer
Gjør reisen enklere
Her har vi samlet tips og råd til deg som skal ut på tur og lurer på hva som skal til for at reisen blir så enkel som mulig. Les mer
Ris, ros eller klage
Benytt kontaktskjemaet. Gå til skjema
Skadet gjenstand
Gjelder henvendelsen skader på innsjekket bagasje, ber vi deg kontakte ditt flyselskap. Vi gjør oppmerksom på at alle henvendelser fremkommer på vår offentlige journal og blir publisert på våre hjemmesider. Gå til skjema