Vertskap på Oslo lufthavn

Umar er 35 år og er kundevert hos DNB på Oslo lufthavn. Har har jobbet på flyplassen i litt over ett år.

- Et godt vertskap for meg oppfyller kundens krav, gir god service og sørger for at kundene er fornøyde etter kundebehandlingen, sier Umar.

- Mitt beste tips for et godt vertskap er å være nysgjerrig. Jo mer nysgjerrig du er, jo lettere er det for deg å oppfylle kundenes behov, og det hjelper kundene å åpne seg. Ikke glem å ha øyekontakt, da føler kundene seg verdsatt!

Umar Butt_800px.jpg

Eline er 19 år og jobber som flyplasshjelper på Oslo lufthavn. 

- Et godt vertskap for meg er å være imøtekommende og hjelpe de reisende så godt man kan, sier Eline. 

- Mitt beste tips for å være et godt vertskap er å være utadvendt og gi av seg selv. Vær hjelpsom og alltid fokuser på de reisende. Og ikke glem å være blid og hyggelig!

Eline Strand-Jørgensen_800px.jpg

Inger Ane er 54 år og jobber som salgsmedarbeider på ÆRA Dame på Oslo lufthavn. Her har hun jobbet i 8 år. 

- Et godt vertskap for meg er å være imøtekommende mot alle og å få de reisende til å føle seg sett. Det betyr å være imøtekommende også utenfor sin egen rolle eller arbeidsstilling når man ferdes på flyplassen. Et godt vertskap hviler også på god struktur og gode rammer for å opprettholde en satt standard, sier Inger Ane.

- Mitt beste tips for godt vertskap er å være profesjonell, imøtekommende, ha et smil på lur, og ha øyekontakt med de man hjelper.

Inger Ane Sletten_800px.jpg

Joakim er 28 år og jobber som driftstekniker i Avinor. Han har jobbet på Oslo lufthavn i ett år.

- Et godt vertskap for meg sørger for at alle får god informasjon til å komme seg dit de skal, uten å måtte tenke så mye over det. Et godt vertskap sørger også for at det alltid ser ryddig og fint ut på flyplassen, sier Joakim.

- Mitt beste tips for å være et godt vertskap er å være blid og hyggelig og alltid hjelpe de som trenger det!

Joakim Fjeld_800px.jpg

Vu er 34 år og er vaktleder i Nokas på Oslo lufthavn. Han har snart jobbet med dette i 6 år.

- Et godt vertskap for meg er å sørge for at alle reisende har en god opplevelse fra de kommer inn på flyplassen og til de setter seg på flyet. For oss handler det mye om å hjelpe de reisende ved å gjøre alt så enkelt som mulig for dem, men også forberede dem til neste gang de skal ut og fly, sier Vu.

- Alle vi som jobber her har et ansvar for å gi god service og være behjelpelige så langt det lar seg gjøre. Vi skal alle tilby service, og vi deler alle et ansvar. Hvis alle klarer det, blir vi kanskje verdens beste vertskap!

Vu Nguyen_800px.jpg