Hjelp til min profil

Her finner du svar på de mest stilte spørsmålene om Min Profil

Jeg får melding om at telefonnummeret allerede er i bruk.

Det kan skyldes at du har logget deg inn med ditt mobilnummer tidligere.  

Slik gjør du:

  • Logg deg inn med mobilnummeret ditt.
  • Velg så "slett Min profil" nederst på profilsiden.
  • Da vil ikke mobilnummeret lenger være i bruk som en annen separat konto.
  • Logg deg så inn på nytt med din e-postadresse eller mobilnummer og passord.
  • Velg "Min profil" og legg til e-post eller mobilnummer.  
Systemet godtar ikke passordet jeg legger inn.

Passord må være minst 7 tegn, inneholde en stor bokstav, en liten bokstav og minst ett tall eller spesialtegn.  

Jeg mottar ikke bestillingsbekreftelse eller annen e-post fra dere.

Sjekk gjerne følgende:

  • Sjekk om eposten har havnet i «spam/søppel» filteret i mailboksen din.
  • Sjekk om du har skrevet inn korrekt e-postadresse, rett opp i eventuelle skrivefeil.  
Jeg kommer ikke inn på Min profil. Hva gjør jeg?

Sjekk at du har skrevet telefonnummer og e-post korrekt.

Dersom du fremdeles ikke klarer å logge inn, kontakt \ teknisk support på  

Jeg har glemt passord til Min Profil. Hva gjør jeg nå?

Slik gjør du:

  1. Gå til https://profil.avinor.no
  2. Tast inn epost-adresse som er registrert på din bruker i "Min profil" for å motta et engangspassord.
  3. Tast inn engangspassordet for å gå videre.
  4. Tast inn ditt nye passord.
Hvilke fordeler har det å bruke “Min profil” ved forhåndsbestilling av parkering?
  • Enklere oversikt over din reise.
  • Du kan motta relevante reisetips.
  • Fortløpende motta status på din flyreise.
  • Motta relevante tips om fasiliteter på flyplassen du reiser fra.
  • Se kvitteringer over tidligere kjøp av parkering.
  • Enkelt administrere din parkering.


For å motta tips må du samtykke til dette først.


For å kunne bruke “Min profil” hos Avinor må du gi samtykke til at Avinor kan oppbevare de personopplysningene som er lagret i profilen. Din e-postadresse blir slettet etter 24 timer hvis du ikke gir samtykke.

Jeg vil bruke tjenesten «følg reisen». Hvorfor må jeg gi samtykke?

For å kunne gi deg relevante reisetips og holde deg oppdatert om status på din reise, trenger vi ditt samtykke.


Du kan følge reisen din i Avinor-appen uten å opprette en profil. Hvis du ønsker en profil i Avinor må du svare “Ja” på samtykket om personvern.  

Engangskoden for å logge inn på "Min Profil" fungerer ikke.

Koden du mottar på SMS er gyldig i 10 minutter. Det kan hende at du må prøve å logge inn på nytt for å få tilsendt en ny, gyldig kode.

Dersom du ikke har forsøkt å logge inn kan det være at noen har tastet feil mobilnummer under innlogging. De vil ikke komme inn uten å bruke koden du har fått på SMS.  

Hvordan lager jeg nytt passord?

Slik gjør du:

  • Logg inn på "Min profil"
  • Klikk på "Bytt passord" under Kontoinformasjon

eller

Hvordan sletter jeg brukeren?

Slik gjør du:

  1. Logg inn på «min profil».
  2. Velg «Profil».
  3. Velg så «slett min profil».

Din profil med tilhørende data vil nå bli slettet fra Avinor sine systemer.